Een school waar je steeds van harte welkom bent.

Eigentijdse opvoeding & degelijk onderwijs

Onze parochiale school behoort tot het katholiek onderwijs en kan reeds bogen op een jarenlange ervaring sinds 1934 in de Sint-Antoniusparochie te Lommel-Barrier.

Wij zijn sinds 1 september 2016 een deel van de fusie LKB vzw. LKB is een fusie van alle Katholieke basisscholen van Lommel. Vanaf 1 september is onze scholengemeenschap uitgebreid. De stedelijke scholen (’t Stekske en De Schommel) zijn mee opgenomen in een nieuwe vzw, nl. KaBaS!

Als school willen we ons ten volle inzetten voor de opvoeding en onderwijs van alle kinderen. U mag een christelijk geïnspireerde, eigentijdse opvoeding en een degelijk onderwijs verwachten. Wij willen dat uw kind zich in onze school gelukkig voelt. Alleen dan kan het kind blij en gemotiveerd naar school komen.

Katleen Hoekx

Directeur De Klimtoren

Wat we belangrijk vinden

Geborgenheid, rust en veiligheid

Samen met de kinderen trachten wij een veilige omgeving te creëren waarin iedereen zich goed voelt.

Betrokkenheid en open relatie

Als kinderen zich goed voelen in hun vel, kan er een open relatie groeien en is hun betrokkenheid en de interesse groter.

Volle inzet voor opvoeding en onderwijs

Onze visie

Samen klimmen we hoger

We zorgen ervoor dat de treden van onze klimtoren ruim zijn, zodat ze alle leerlingen kunnen dragen en ondersteunen. We zorgen er ook voor dat de afstand tussen de treden niet te groot is, zodat leerlingen er niet tussendoor kunnen glippen.

De leerlingen die op de klimtoren klimmen, geven we de tijd om dit stap voor stap te doen. Samen met de andere leerlingen, directie, juffen, meesters en onze ouders klimmen ze naar de top. We hebben oog voor al onze klimmers, ook zij die kunnen struikelen, voor hen die een duwtje in de rug nodig hebben als ze stil blijven staan en zij die heel vlot naar boven kunnen klimmen.

Onze klimtoren is zo gebouwd dat elk kind zijn eigen weg in zijn eigen tempo kan volgen, er is ruimte voor initiatief van de leerlingen. Als er leerlingen zijn die, ondanks de hulp van velen, niet op onze klimtoren kunnen blijven, dan zoeken we naar een geschikte plaats om verder te klimmen.

Het team van de Klimtoren

Hoofdschool